Anunț importat pentru toți românii! Devine legal din Noiembrie

În ultima vreme au avut loc o mulțime de schimbări la noi în țară. Au intrat în vigoare mai multe legi noi și se pare că de luna aceasta se schimbă din nou lucrurile. Devine legal din Noiembrie, dar doar pentru cinci zile pe lună. Vezi despre ce este vorba.

Reguli noi pentru angajați
În noul Cod administrativ care urmează să intre în vigoare începând cu data de 11 noiembrie, apar noi prevederi care îi vizează pe angajații din România. Aceștia așteptau de mult o astfel de schimbare și acum se vor bucura de ea din plin.

Mai exact, din data de 11 Noiembrie, funcționarii publici vor putea să lucreze în regim de telemuncă. Dacă meseria lor le permite și conducătorul instituției ei de acord, aceștia își vor putea desfășura activitatea în acest mod. Legea prevede, însă, că această oportunitate trebuie să fie valabilă doar cinci zile pe lună.

Conducătorii autorităților și instituțiilor publice stabilesc prin act administrativ structurile din cadrul acestora, activitățile, precum și posturile pentru care se poate aproba desfășurarea activității în regim de telemuncă. De reținut, însă, că termenul este de doar cinci zile.

Cei pentru care va fi valabilă schimbarea sunt:

a) funcționarii publici care au copii cu vârsta de până la 11 ani;

b) funcționarii publici care acordă îngrijire unei rude;

c) funcționarii publici care au o stare de sănătate care nu le permite deplasarea la sediul autorității sau instituției publice, din cauze determinate de unele boli grave, ori în situație de graviditate, dovedite prin adeverință medicală;

d) funcționarii publici care desfășoară activități dintre cele stabilite de conducătorul autorității sau instituției publice ca putând fi realizate în regim de telemuncă.

Obligațiile funcționarilor și conducătorilor
Funcționarii publici care își desfășoară activitatea în regim de telemuncă au următoarele obligații:

a) să dispună de toate mijloacele necesare îndeplinirii atribuțiilor care le revin potrivit fișei postului;

b) să răspundă la orice solicitare referitoare la activitatea profesională primită de la superiorii ierarhici, în timpul programului de lucru, transmisă prin mijloace de comunicare la distanță;

c) să respecte normele cuprinse în Regulamentul de organizare și funcționare al instituției, Regulamentul intern, normele cu privire la protecția datelor cu caracter personal și alte norme și proceduri specifice aplicabile, după caz.

Cât despre obligațiile conducătorilor și instituțiilor, acestea sunt:

a) să verifice activitatea funcționarilor publici, în principal prin utilizarea tehnologiei informației și comunicațiilor;

b) să asigure modalitatea de evidențiere a orelor de muncă prestate în regim de telemuncă de către funcționarii publici;

c) să se asigure că funcționarii publici dețin mijloacele aferente tehnologiei informației și comunicațiilor și echipamentele de muncă funcționale, sigure și necesare prestării muncii sau să pună la dispoziția funcționarilor publici aceste mijloace și echipamente;

d) să se asigure că funcționarii publici primesc o instruire suficientă și adecvată în domeniul securității și sănătății în muncă, în special sub formă de informații și instrucțiuni de lucru privind utilizarea echipamentelor.

admin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *